Salam semanis ukhwah

Friday, August 3, 2012

Dugaan (DILEMA)


ASSALAMUALAIKUM,

MARHABAN YA RAMADHAN

Walaupun mengalami kesulitan dalam memperbaharui entry, saya masih berharap tidak terlambat untuk mengucapkan selamat menyambut bulan yang barakah ini. yakni, bulan Ramadhan Al-Mubarak.

ya, banyak kesulitan dan juga dugaan yang dialami oleh diri saya di dalam bulan yang istimewa bagi semua umat yang beragama islam. Namun begitu, saya amat berharap agar Allah s.w.t. memberi saya petunjuk dan hidayah-Nya kepada diri saya. Apa yang begitu diharapkan adalah ketabahan yang kuat perlu ditanam di dalam diri saya sekarang ini.

seharusnya, musibah yang menimpa diri ini ada hikmahnya, insyallah. Diharap semua rakan taulan saya boleh memahaminya. Kadang-kala rasa amat menyesakan dan seolah-olah pergerakan masa itu terhenti begitu lama dan menyakiti diri ini tanpa henti.

Dengan ditambah masalah hati yang telah pun terkubur dan kadang-kala masih lagi membawa kesan parut yang mendalam. semoga insan tersebut senantiasa sehat. kesal dengan apa yang telah berlaku dan saya akan cuba memperbaiki diri saya yang lemah ini. My apologize. yup, semua manusia banyak melakukan kesilapan tetapi mereka masih berpeluang membaiki kesilapan itu. saya seorang yang tidak sempurna ~~

Taktala demikian, diri ini begitu sukar untuk berhadapan dengan orang yang dikenali kerana kepahitan ini sering kali mengores apabila menyapa mereka. Bukan bermaksud diriku ini sombong tetapi daku ingin mendapatkan kembali kekuatan untuk berhadapan dengan anda semua. Saya mohon anda semua janganlah buruk sangka terhadap saya. Jika ada kesilapan saya menyusun sepuluh jari ingin memohon maaf kepada anda semua.

Namun, saya masih lagi tercari-cari sumber kekuatan diri yang sebenar iaitu hanya Allah yang mengetahuiNya. Aku lemah Ya Allah tanpa pertolongan Mu, dan daku memohon agar ujian yang kulalui ini kian ada penyudahnya. Hari demi hari masa terus berlalu tanpa ada sesuatu hasrat yang tercapai, adakah ini penyudahnya dengan segala yang diriku lakukan,,,,,YA ALLAH :'(


Akhir kata, Mohon maaf kepada Para pembaca kerana entry ini tidak memberi sebarang faedah kepada kalian semua. entry ini hanyalah sekadar keperibadian yang menyeksa diri ini yang tidak mampu lagi dipendam. Kepada insan tersebut daku memohon maaf. IYI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...