Salam semanis ukhwah

Saturday, October 9, 2010

KEHIDUPAN SEKARANG


Assalamualaikum,

Hari demi hari telah berlalu, masa semakin laju mendahului kita. Sedarkah kita akan tujuan kejadian kita ini??? kelihatan semakin hari, semakin malas hidup jika tanpa arah dan juga tujuan. mungkin saja kita telah lupa akan janji-janji kita pada masa dahulu. Adakah sebab kita inginkan sesuatu? atau adakah kita sering mengejar dunia? dan adakah kita terlampau mengikuti dorongan hawa nafsu juga keinginan diri kita? . mendengar seseuatu bisikan, iaitu dalam kehidupan kita ini pernahkah sekali kita memikirkan mati.


Rasanya jauh sekali untuk kita memikirkan soal kematian kita. malahan agama hanya dijadikan dinding hiasan untuk orang lain melihat diri kita. mengapa???
Dengan sebab itulah, banyak persoalan timbul dipemikiran kita, dan masa yang ada tidak kita gunakan dengan sebaik mungkin. Sampai bilakah keadaan ini akan terus berlaku. Ana sendiri akui bahawa keadaan persekitaran mampu mempengaruhi kehidupan kita. keadaan hati yang kosong menyebabkan seseorang itu boleh terluka dalam, tanpa arah perjalanan yang betul. Ianya tidak boleh digambarkan dengan kata-kata. Oleh sebab itu diri kita sentiasa merasa bosan, sedih , ingin kebebasan, dan dahagakan kegembiraan hidup. Hanya satu yang mampu mengubatinya dengan jelas, iaitu kita kembali kepada Allah s.w.t. dan berdoa padanya agar kehidupan kita ini penuh dengan makna kegembiraan dan jangan lah sesekali kita lupa pada-Nya . Ana juga berharap dpt mencapai erti kehidupan yang sebenar amin yaarabbanaalamin........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...