Salam semanis ukhwah

Tuesday, March 13, 2012

Tidak semestinya memiliki andai ia bukan suatu ketentuan Illahi

assalamualaikum,

Setiap manusia yang hidup dalam dunia ini pasti akan melakukan kesilapan termasuklah dengan diri saya sendiri. Namun dalam diri setiap manusia itu juga pasti mahu melakukan yang terbaik dalam kehidupannya. Sekali kita silap, memang sakit untuk menangunggnya. lebih-lebih lagi jika ia bermain dengan perasaan.


Bukan niat kita untuk melakukan kesilapan itu, tetapi pegangan agama yang lemahlah yang menyebabkan perkara sedemikian berlaku. Mengikuti kehendak diri tanpa berfikir sama ada kita berada dilandasan yang betul ataupun berada pada jalan yang salah adalah tindakan yang tidak bijak. kadang-kadang kita mungkin menyakitkan hati orang lain tanpa kita sedari pada tindakan yang kita ambil ini.

Mengenai perasaan suka, andai kita menyukai seseorang tidak semestinya kita akan memilikinya. berdoalah dan bertawakal pada Allah swt adalah jalan yang terbaik perlu kita pilih. Keazaman seseorang individu itu juga perlu kuat untuk meneruskan kehidupannya bagi mencapai kejayaan di masa hadapan. memang tidak menyenangkan diri andai kita tersilap langkah menyukai orang yang tidak pernah kita miliki. memohon agar diriku dapat keluar dari dua pilihan hati.


perasaan buntu yang bertapak dalam hati ini begitu menyakitkan. hanya kesabaran yang kuat dan tempoh masa yang panjang mampu mengubatinya. Dalam masa yang sama, memperbetulkan kesilapan diri adalah sangat-sangat diinginkan. Dimasa sekarang ini diriku, hanya mampu berserah dan berdoa pada Illahi memberi petunjuk pada diriku agar memilih pada pilihan yang betul. Hanya Allah sahaja yang mengetahui sejauh mana kesedihan dan kegelisahan ini berada dihati. semoga terubat kembali. Amin ya rabbal Alamin.


#kadang link ini menceritakan apa yang berlaku...tapi ia hanyalah sekadar [http://youtu.be/ZvbMpTm0Dvs]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...