Salam semanis ukhwah

Wednesday, January 26, 2011

Emak tikam bayi sendiri baru lahir


Dunia akhir zaman;


`````````````````ANGGOTA polis mengangkat mayat bayi yang disyaki dibunuh  ibunya di Batu 4, Kampong Jawa, Klang, semalam.
ANGGOTA polis mengangkat mayat bayi yang disyaki dibunuh ibunya di Batu 4, Kampong Jawa, Klang, semalam.


SHAH ALAM: Seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan dipercayai ditikam sehingga mati oleh ibunya sebelum mayatnya ditemui dalam tandas sebuah rumah panjang, Batu 4 1/2, Kampung Jawa, di sini, semalam.

Mayat bayi cukup sifat itu ditemui pada jam 12.45 tengah hari oleh sepasukan polis selepas menerima panggilan daripada jiran yang curiga dengan kelakuan wanita itu yang mengurung dirinya di dalam rumah.

Siasatan mendapati ibu kepada bayi itu berumur 23 tahun yang juga pemegang kad pelarian, Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) dari Myanmar, melahirkan bayi berkenaan kira-kira jam 9 pagi.
Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob, berkata ketika polis tiba di rumah berkenaan, bayi yang sudah meninggal dunia itu ditemui terbaring di atas pelapik plastik dengan kesan tikaman di badan.

Beliau berkata, wanita itu berseorangan di rumah yang disewa bersama tiga penghuni lain.

“Polis menemui satu senjata tajam di tempat kejadian bagi membantu siasatan. Wanita terbabit dan mayat bayi itu kemudian dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah untuk pemeriksaan lanjut,” katanya di sini, semalam.

Hasil siasatan polis mendapati suami wanita itu sedang menjalani hukuman penjara sejak tiga tahun lalu dan suspek turut mempunyai seorang anak berusia tiga tahun setengah.
Adik wanita terbabit, Jumilah Salim, 17, yang tinggal selang satu pintu dari rumah kakaknya mendakwa ketika kejadian dia sedang menonton televisyen dan tidak tahu apa berlaku di rumah kakaknya.

“Saya hanya tahu kejadian ini selepas polis datang dan ketuk pintu rumah kakak. Saya tak tahu apa yang berlaku. Malah ketika kejadian, anaknya sedang bermain di rumah saya,” katanya yang menyewa di situ sejak 10 tahun lalu.

Jiran suspek, Mohamad Salim Nur Syuri, 35, mendakwa sempat melihat wanita terbabit dan ternampak kain wanita itu dipenuhi darah.

“Saya tidak tahu apa berlaku, tetapi saya syak dia baru melahirkan anak. Dia juga ada keluar rumah sebelum masuk dan mengunci pintu.

“Bimbang sesuatu yang buruk berlaku, kawan saya menghubungi polis sebelum dua kereta polis tiba," katanya yang bekerja sebagai pencari besi buruk.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...